Comunicat de CalellaxRefugiats en resposta a la notícia de Ràdio Calella Televisió: “Cap calellenc s’ha ofert voluntari per ajudar a la inserció social dels refugiats”.

Des de CalellaxRefugiats considerem que la foto que il.lustrava la notícia evocava a la nostra entitat i, per tant, es podia establir un vincle relacional entre la notícia i CXR. Aquesta relació s’ha manifestat en forma d’acusacions greus, com a mínim, fora de lloc i calumnioses en xarxes socials. Valorem la rectificació de RàdioCalellaTelevisió.

Creiem que com a única associació a Calella que treballa per les persones refusades (que no refugiades), RCTV podria haver considerat el parer de CXR abans de publicar tal notícia amb el nostre logotip com a foto il.lustrativa. Ho diem perquè amb relació a aquest Programa Català de Refugi tenim diverses coses a aclarir, (que estarem encantades de compartir als micros de RCTV):

• Fa setmanes es va parlar en Assemblea sobre l’adhesió al Programa com a entitat. I així ho farem, estem esperant la nostra formalització com a entitat oficial (amb NIF i demés).
  • Hem expressat la nostra voluntat a l’Ajuntament de Calella d’ajudar amb allò que faci falta a la família que ja està vivint entre nosaltres. Ho tornem a dir.
  • Un “programa” que surt d’institucions governamentals catalanes (amb la gestió que ha quedat palesa sobre aquest drama), entenem que no sigui molt engrescador per a la gent que vol treballar voluntàriament per aquesta causa.
  • Entenem que des de la societat civil organitzada, també podem ser resolutives i incisives en ajudar i acompanyar les persones (poques) que han aconseguit arribar a casa nostra.
  • CalellaxRefugiats no té culpa que el grau de desafecció i desmobilització ciutadana estigui arribant a quotes mai vistes. De fet treballem també en la conscienciació de la gent.

Volem destacar el compromís constant que la gent de Calella  ha  demostrat respecte a aquest drama. Ho demostra la gran rebuda que han tingut les activitats organitzades per CXR. Aprofitem per agrair als calellencs i calellenques el seu suport  i implicació, sense el qual no podríem seguir fent activitats de sensibilització al poble.

Ens agradaria destacar que la gent que formem part de CalellaxRefugiats hi participem de forma voluntària i, evidentment, no lucrativa. Som persones que treballem i/o estudiem i que, per tant, dediquem el temps que podem a les activitats de CXR, que no és poc. Ara mateix aportant esforços a la confecció del Festival La Crida.

CalellaxRefugiats acceptem les crítiques i consells per tal que esdevingui una entitat més eficaç.

Per últim, volem enviar una abraçada sincera als treballadors i treballadores de Ràdio Calella Televisió que fa anys que treballen en situació de precarietat; també, agrair el cobriment que han fet dels nostres actes. Entenem que ningú ha d’influir en els mitjans de comunicació, però sempre defensarem l’honestedat de CXR i senyalarem el que creiem fora de lloc.

Ens agradaria continuar mantenint vincles i ponts de comunicació amb Ràdio Calella Televisió, precisament per evitar aquests incidents.

Us esperem a la pròxima assemblea,